Patient satisfaction evaluation model
DOI:
https://doi.org/10.35381/i.p.v5i1.2710Keywords:
Job satisfaction, patient, hospital, survey, training, (UNESCO Thesaurus)Abstract
The objective of this article is to evaluate the satisfaction of patients in the Imaging area, to improve the quality of the Diagnostic Assistants service of the Riobamba General Hospital. The research was descriptive since it is intended to discover problems that may occur with patients in the imaging area of the Riobamba hospital. The Results showed the need to implement virtual surveys, to collect information and integrate new services and in turn solve problems. This is how the dimension of empathy can reach a more closed gap and the service offered will meet the necessary quality, in addition to being essential to give the importance of the case to the digital and physical suggestion box. In conclusion, reliability must be strengthened, so that the entity fulfills its functions, therefore, staff must be trained continuously, to improve their relationships with patients.
Downloads
References
Argudo, B., Narváez, C., & Vásquez, E. (2021). Percepción de Satisfacción del Cliente Externo: Centro Clínico Quirúrgico Ambulatorio Hospital del Día Azogues. [Perception of External Client Satisfaction: Outpatient Clinical Surgical Center Hospital del Día Azogues]. Revista Interdisciplinaria de Humanidades, Educación, Ciencia y Tecnología, 1-30. https://n9.cl/ov6nx
Chicaiza, O., Bastidas, M., Llano, A., Moreno, P., & Hernández, M. (2018). Políticas de selección del personal y satisfacción del cliente en hospitales públicos del Ecuador. [Staff selection policies and customer satisfaction in public hospitals in Ecuador]. Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas,37(1), 1-6. https://n9.cl/sm0l3
Espinoza, V., Acuña, C., & Tambini, G. (2017). La reforma en salud del Ecuador. [Ecuador's health reform]. Revista Panamericana Salud Pública, 41-96. https://n9.cl/an7hqq
Fagardo, L., Vásquez, C., & Coloma, S. (2020). Gestión administrativa y satisfacción de pacientes en una unidad médica de primer nivel, Ecuador. [Administrative management and patient satisfaction in a first level medical unit, Ecuador]. Boletín de Malariología y salud ambiental, 9-14. https://n9.cl/rscmf
Fernández, P., & Bajac, H. (2013). Gestión del marketing de servicios. Buenos Aires, Argentina: Ediciones Granica. https://n9.cl/abv1j
Kloter, P., & Keller, K. (2006). Dirección de Marketing. [Marketing direction . México: Pearson Educación. https://n9.cl/h81xa
Silva, J., Macías, B., Tello, E., & Delgado, J. (2021). La relación entre la calidad en el servicio, satisfacción del cliente y lealtad del cliente: un estudio de caso de una empresa comercial en México. [The relationship between service quality, customer satisfaction and customer loyalty: a case study of a commercial company in Mexico.]. Ciencia UAT, 15(2), 85-101. https://n9.cl/t81kg
Silva, R., Julca, F., Luján, P., & Trelles, L. (2021). Calidad del servicio y su relación con la satisfacción del cliente empresas turísticas de Canchaque-Perú. [Quality of service and its relationship with customer satisfaction tourism companies in Canchaque-Peru ]. Revista de ciencias sociales, 27(3), 1-12. https://n9.cl/bi5h5
Vigo, J. (2021). Relación entre la calidad de servicio y la satisfacción del cliente en un laboratorio de análisis clínicos de Pacasmayo.[ Relationship between service quality and customer satisfaction in a clinical analysis laboratory in Pacasmayo ]. (Tesis de Maestría). Universidad Nacional de Trujillo, Trujillo,Perú. https://n9.cl/m3ejc
Vizuete, O. (2021). Las dimensiones del modelo Servqual en la satisfacción del cliente de la empresa CLOUDSTUDIO CIA. LTDA. en la ciudad de Quito. ¨[The dimensions of the Servqual model in customer satisfaction of the company CLOUDSTUDIO CIA. LTDA. in the city of Quito]. (Tesis de pregrado). Universidad Nacional de Chimborazo, Riobamba, Chimborazo. https://n9.cl/w0pcr
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Belén de las Mercedes Parrero-Mayorga, Ariel José Romero-Fernández, Erik Pablo Beltrán-Ayala

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/ingeniumetpotentia/oai