Relationship of organizational learning and job performance of university administrative staff
DOI:
https://doi.org/10.35381/i.p.v5i1.2723Keywords:
Culture;, learning, labor performance, skills, employee, (UNESCO Thesaurus)Abstract
The objective of this research is to determine the relationship between the organizational learning culture and the job performance of employees who work at the Amazon State University. The research was descriptive why the importance of the relationship between organizational learning and the work performance of the servers of the organization under study is going to be analyzed. The Results indicated that in the institution if they identify the skills of their collaborators to carry out future work and also help each other at work to fulfill said task, it is very beneficial for any company or institution, since there are people with complementary skills who are committed to a common goal. As a conclusion, it was obtained that there is a strong correlation between organizational learning and the work performance of the employees of the Amazon State University, it was also shown that it greatly influences work performance.
Downloads
References
Arce, M. & Chávez, E. (2019). Aprendizaje individual vs aprendizaje organizacional. [Individual learning vs organizational learning]. (Tesis de posgrado). Universidad de Piura. Piura, Perú. https://n9.cl/oqiea
Cáceres, E. (2018), Aprendizaje organizacional y su relación con el desempeño laboral de los docentes del departamento académico de ciencias empresariales de la Universidad nacional José María Arguedas, Andahuaylas. [Organizational learning and its relationship with the work performance of the professors of the academic department of business sciences of the National University José María Arguedas, Andahuaylas]. (Tesis de posgrado). Universidad José Carlos Mariátegui. Moquegua, Perú. https://n9.cl/ot3id
Chávez, A. (2017), Gestión del desempeño en las organizaciones educativas. [Performance management in educational organizations]. Horizonte de la ciencia, 4(6). 75-81. https://n9.cl/ogry6
Gabini, S. (2017). Potenciales predictores del rendimiento laboral. [Potential predictors of job performance] (Tesis de posgrado) Universidad Nacional de la Plata. La Planta, Argentina. https://n9.cl/ujmh7
Gómez, J. (2017). La cultura empresarial y las incapacidades de aprendizaje organizacional en las Mipymes de Durango Capital. [Business culture and organizational learning disabilities in Mipymes of Durango Capital]. Universidad & Empresa, 19 (33). 113-136. https://n9.cl/nb2w3
Henríquez, G. R., Vallaeys, F., & Garzón, M. A. (2018). El aprendizaje organizacional como herramienta para la universidad que aprende a ser responsable socialmente. [Organizational learning as a tool for the university that learns to be socially responsible]. Fundación para la Investigación y el Desarrollo Educativo Empresarial, 11(20), 116-140. https://n9.cl/tqky5
Londoño, J. A., & Acevedo, C. A., (2018). El aprendizaje organizacional (AO) y el desempeño empresarial bajo el enfoque de las capacidades dinámicas de aprendizaje. [Organizational learning (OA) and business performance under the dynamic learning capabilities approach]. Revista CEA, 4(7). 103-118. https://n9.cl/ikwfu
López, J. A., & Garza, M. T. (2018). Tecnología y aprendizaje organizacional factores influyentes sobre la satisfacción profesional en residentes de pregrado. [Technology and organizational learning influential factors on professional satisfaction in undergraduate residents]. Actualidades Investigativas en Educación, 18(2). 1-23. https://n9.cl/maedj
Pertuz, V., & Pérez, A. (2020). Condiciones para el aprendizaje organizacional y prácticas de gestión de innovación: un análisis en medianas empresas. [Conditions for organizational learning and innovation management practices: an analysis in medium-sized companies]. Información Tecnológica, 31(3). 209-218. https://n9.cl/r4o8u
Porras, D. R., (2018). Aproximaciones conceptuales del aprendizaje organizacional. [Conceptual approaches to organizational learning]. Corporación Universitaria Minuto de Dios, 7(1). 20-25. https://n9.cl/y232g
Rincón, R. A. (2017). Gestión del conocimiento y aprendizaje organizacional. [Knowledge management and organizational learning]. Informes Psicológicos, 17(10). 53-70. https://n9.cl/5vbr8
Rodríguez, R. M., & Pacheco R. C., (2020). Aprendizaje organizacional y su incidencia en el desempeño laboral, una mirada a lo público. [Organizational learning and its impact on job performance, a look at the public]. Revista Virtual Aglala, 11(1). 80 - 89. https://n9.cl/nmz84
Torres, S. V., & Quispe H, E., (2017). La interacción del aprendizaje organizacional y el desempeño laboral de los educadores de las instituciones educativas públicas. [The interaction of organizational learning and job performance of educators from public educational institutions ]. Revista de Investigación en Psicología, 2(2). 407 - 422. https://n9.cl/kxw98
Vallejo, D., (2021). Relación del Aprendizaje Organizacional y el Rendimiento Laboral en Instituciones Financieras. [Relationship of Organizational Learning and Job Performance in Financial Institutions]. (Tesis de posgrado). Universidad Internacional del Ecuador. Quito, Ecuador. https://n9.cl/0g4i6
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Endoro German Verdezoto-Vázquez, Ariel José Romero-Fernández, Erik Pablo Beltrán-Ayala

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/ingeniumetpotentia/oai