Quizziz as an assessment strategy in the medical career
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v5i1.1975Keywords:
Educational technology, multimedia instruction, teaching methods. (UNESCO Thesaurus).Abstract
The purpose of this research is to show how the use of technological evaluation tools such as the Quizziz. Of descriptive type. The result was favorable in both parallels. The students also stated that the teacher emphasized more the summative evaluation before the diagnostic and formative ones, and this fact helps them in the general performance in a similar way, when making the comparison between the traditional evaluation and the one that uses digital tools, the students state that they feel more attracted by the evaluation that uses digital tools. It is concluded that, by using different digital tools for assessment, students obtain better results and therefore raise their performance, their use positively affects the learning process and students feel less pressure when developing an assessment.
Downloads
References
Álvarez, A. Barbecho, D. & Rojas, J. (2021). Uso de Kahoot como elemento motivador en el proceso enseñanza-aprendizaje [Use of Kahoot as a motivational element in the teaching-learning process]. Revista Cátedra. 4(1), 98-114. https://n9.cl/3v2k5
Álvarez, G. & Matarranz, M. (2020) Calidad y evaluación como tendencias globales en política educativa: estudio comparado de agencias nacionales de evaluación en educación obligatoria en Europa [Quality and evaluation as global trends in educational policy: a comparative study of national evaluation agencies in compulsory education in Europe]. Revista Complutense de Educación,31(1). https://doi.org/10.5209/rced.61865
Becerril, C., Sosa, G., Delgadillo, M., & Torres, S. (2015). Competencias Básicas de un Docente Virtual [Core Competencies of a Virtual Teacher]. Revista de Sistemas y Gestión Educativa. 2(4), 882-887.
Castro, M. (2022). ¿Cómo se califica a los estudiantes en Ecuador? [How are students graded in Ecuador?]. Recuperado de https://gk.city/2021/01/05/sistema-calificaciones-ecuador/
Cavazos-Salazar, R. L., & Torres-Flores, S. G. (2016). Diagnóstico del uso de las tecnologías en el proceso de enseñanza y aprendizaje en la educación superior [Diagnosis of the use of technologies in the teaching and learning process in higher education]. RIDE. Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo, 7(13), 273-292.
Delgado, F. Moreno, S. Darromá, C. & Martín. L (2017). El sistema interno de evaluación de los aprendizajes en la educación superior en Ecuador. Reflexiones sobre su perspectiva actual [The internal learning assessment system in higher education in Ecuador. Reflections on its current perspective]. Didasc@lia Didactica y Educación, 3(8).
Dunlap, W. P., & May, J. G. (1989). Judging statistical significance by inspection of standard error bars. Bulletin of the Psychonomic Society, 27(1), 67-68. https://doi.org/10.3758/BF03329900
Fernández. J, Domínguez. J, & Martínez. P. (2020). De la educación presencial a la educación a distancia en época de pandemia por COVID 19. Experiencias de los docentes [From face-to-face to distance education in times of pandemic by COVID 19. Experiences of teachers]. Revista electrónica sobre cuerpos académicos y grupos de investigación, 7(14), 87-110.
Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS statistics (Fourth). Sage. https://n9.cl/90767
Gutiérrez, A. (2019). Implementación de herramientas de evaluación en tiempo real: una experiencia práctica con Kahoot, Plickers y Quizizz [Implementation of real-time assessment tools: a hands-on experience with Kahoot, Plickers and Quizizz]. https://riull.ull.es/xmlui/handle/915/15072
Lazarte, I., & Gómez, S. (2021). Aplicación de la herramienta Quizizz como estrategia de Gamificación en la Educación Superior [Application of the Quizizz tool as a Gamification strategy in Higher Education]. Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación,313-317. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/120461
Mollo. M., & Medina. P. (2020). La evaluación formativa: hacia una propuesta pedagógica integral en tiempos de pandemia [Formative evaluation: towards a comprehensive pedagogical proposal in times of pandemic]. Maestro y Sociedad, 17(4), 635-651.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai