Collaborative Learning for Motivation of English Learning
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v3i6.825Keywords:
Language instruction, activity learning, self instruction, educational experiments.Abstract
The objective of the research was based on determining the relationship between Collaborative Learning and its stimulation to the motivation of using English for General Basic Education and Baccalaureate in the city of Azogues-Ecuador. Correlational descriptive type. According to the information obtained from the chi-square test, it allows verifying that there is a relationship between Collaborative Learning and its stimulation to the motivation of using English. A positive relationship between collaborative learning, motivation and increased communication is demonstrated, which allows the application approach of collaborative learning in the teaching process of learning English as a foreign language in Ecuador.
Downloads
References
Al-Ta’ani, M. (2018). Integrative and Instrumental Motivations for Learning English as a University Requirement among Undergraduate Students at Al-Jazeera University/Dubai [Motivación integrativa e instrumental para la enseñanza del inglés como requisito entre estudiantes de Umm-Al-Quwain]. International Journal of Learning and Development. Obtenido de https://n9.cl/xdaob
Al-Tamimi, A., & Shuib, M. (2009). Motivation and Attitudes Towards Learning English: A Study Of Petroleum Engineering Undergraduates At Hadhramout University Of Sciences And Technology [Motivación y actitudes hacia el aprendizaje del inglés: Un estudio de estudiantes de pregrado de ingen]. Gema. Obtenido de https://n9.cl/d491
Briceño-de-Osorio, A. (2019). Aprendizaje de lenguas para la diversidad cultural. [Language learning for cultural diversity]. EPISTEME KOINONIA, 2(4), 53-71. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v2i4.524
Caicedo, J. (2015). Teacher Activities and Adolescent Students' Participation in a Colombian EFL Classroom [Actividades de profesor y participación de estudiantes adolescentes en una clase colombiana de inglés como lengua extranjera]. Bogotá: Profile. Obtenido de https://n9.cl/cvud6
Cuello-Cojitambo, J. D., Erazo-Álvarez, J. C., & Narváez-Zurita, C. I. (2020). Visión sistémica de la gestión del conocimiento en el sector financiero cooperativo [Systemic vision of knowledge management in the cooperative financial sector]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 607-637. doi:http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v5i10.707
EF Education First Ltd. (2019). EF EPI. Obtenido de https://n9.cl/2zetn
El Mundo. (18 de Seprtiembre de 2015). elmundo.es. Obtenido de https://n9.cl/39dq
Espinar, R., & Ortega, J. (2015). Motivatión: The Road to Successful Learning [El camino al aprendizaje exitoso]. Bogotá: Profile. Obtenido de https://n9.cl/hol2
Genes, J., Najera , F., & Monroy, S. (2017). Metodologías activas para la solución de problemas al enseñar matemáticas financieras [Active Methodologies for problem Solutions When Teaching Financial Mathematics]. La Guajira: Omnia. Obtenido de https://n9.cl/9hrt
Gómez-Hurtado, I. (2016). Metodologías activas para la enseñanza plurilingüe con estudiantes universitarios [Active Methodologies for Multilingual Teaching with Universtity Students]. Bogotá: Magis. Obtenido de https://n9.cl/cvud6
Guerrero, M. (2015). Motivation in Second Language Learning: A Historical Overview and Its Relevance in Public High School in Pasto, Colombia [Motivación en el aprendizaje de una segunda lengua: Una visión general y su relevancia en establecimientos secundarios públicos en P]. Bogotá: How. Obtenido de https://n9.cl/ra41
Konopka, L. (2015). Active Teaching and Learning Methodologies: Some Considerations. [Metodologías activas de enseñanza y aprendizaje: Algunas cosideraciones]. Santa María: Creative Education. Obtenido de https://n9.cl/ka99y
Lightbown, P., & Spada, N. (2000). How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press. Obtenido de https://n9.cl/20hbv
Maldonado, M. (2007). El trabajo colaborativo en el aula [The Colaborative Learning in the University Classroom]. Caracas: Laurus. Obtenido de https://n9.cl/p7wp
Mantilla-Cabrera, L., Larrea-Vejar, M., & Tapia-Salinas, J. (2020). Aprendizaje basado en proyectos y destreza oral en inglés de estudiantes universitarios. [Project-Based Learning and Oral Skills in English for College Students]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(9), 544-558. HYPERLINK "http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v5i9.685" http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v5i9.685
Ochoa, C., Cabrera, P., Quiñónez, A., Castillo, L., & González, P. (2016). The Effect of Communicative Activities on EFL Learners’ Motivation: A Case of Students in the Amazon Region of Ecuador [Efecto de actividades comunicativas en la motivación de aprendices del inglés: un caso de estudiantes en la región amazónica del Ecuad]. Bogotá: Colombia Applied Linguistic Journal. Obtenido de https://n9.cl/4d5d
Ospina, J. (2006). La motivación, motor del aprendizaje [The Motivation: The Learning Motor]. Bogotá: Revista Ciencias de la Salud. Obtenido de https://n9.cl/naye
Ramírez, E., & Rojas, R. (2014). El trabajo colaborativo como estrategia para construir conocimientos [The Colaborative Learning as Strategies for Knowledge Building]. Pasto: Virajes. Obtenido de https://n9.cl/xpemf
Rodríguez, A., Ramírez , L., & Ferenández , W. (2017). Metodologías activas para Alcanzar el Comprender [Active Methodologies to Achive Comprehension]. . La Serena: Formación Universitaria. Obtenido de https://n9.cl/j87y
Rodríguez, D., Erazo, J., & Narváez, C. (2019). Técnicas cuantitativas de investigación de mercados aplicadas al consumo de carne en la generación millennial de la ciudad de Cuenca (Ecuador) [Quantitative market research techniques] Recuperado de: https://url2.cl/ibtfw. Revista Espacios, 20.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai




