Storytelling as a strategy, to strengthen the English language
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v3i1.1014Keywords:
Foreign languages, language instruction, linguistics.Abstract
The objective of the research was to analyze Storytelling as a strategy to strengthen the English language. The methodology was based on a descriptive, non-experimental cross-sectional cohort research, with regard to the epistemological approach, the quantitative approach was taken into account. The application of this digital resource called Storytelling within the English foreign language subject, had a lot of significance and creative value, it generated in students the interest of learning something new and interesting in the pronunciation of English speech, appeasing the fear of producing it in front of Their peers, in the same way, English teachers expressed the pleasure of learning digital resources to transform the teaching and learning of their students, the results of which allowed to testify the need for research.
Downloads
References
Benavides-Bailón, J.M., & Mendoza-Lino, P. (2020). El storytelling en la educación superior: Analisis de impacto y pertinencia de la narración de historias en el proceso formativo. [Storytelling in Higher Education: An Analysis of the Impact and Pertinence of Storytelling in the Formative Process]. Revista Científica Hallazgos21, 5(2), 149-161.
Blázquez, B., & Peña-Hita, M. de los Ángeles. (2020). Audios y videos cortos auténticos en la percepción de procesos fonológicos: actitudes de estudiantes argentinos universitarios de inglés con nivel intermedio. [Authentic audio and video segments in the perception of phonological processes: attitudes of argentinean university students with an intermediate level of english]. Revista Electrónica De Investigación Y Docencia (REID), (24), 63-82. https://doi.org/10.17561/reid.n24.4
Clerici, C. (2016). Traducción y pronunciación con TIC: Una experiencia de uso de traductores en línea y simuladores de voz en Inglés. [Translation and pronunciation with ICT: An experience of using online translators and voice simulators in English]. Virtualidad, Educación y Ciencia, 7(13), 102-109.
Doreen-Jackson, F. (2020). La enseñanza del inglés,como idioma extranjero, desde una perspectiva sociolingüística en el aula. [Teaching English as a foreign language from a sociolinguistic perspective in the classroom]. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores, 7(3), 1-21. https://doi.org/10.46377/dilemas.v36i1.2323
Fiszbein, A., & Cronquist, K. (2017). El Aprendizaje de Inglés en Latinoamerica. [English Learning in Latin America]. Recuperado de https://n9.cl/9kj2
Gallegos, M, Solís, L, Procel, C, & Loaiza, L. (2020). Desarrollo de habilidades de listening y speaking del idioma inglés y manejo del estrés laboral en los taxistas de la ciudad de Riobamba – Ecuador. [Developing of English listening and speaking skills and coping of burnout in Riobamba-Ecuador taxi drivers]. Revista Espacios, 41(2); 2.
Gonzalez-Ramos, G. J., Renteria-Soto, D. E., & Uranga-Alvidrez, M. S. (2016). Estrategias Didacticas para Desarrollar el Interes y el Aprendizaje. [Didactic Strategies to develop interest and learning of a second foreign language]. Ra Ximhai, 12(6), 205- 214.
Hermann-Acosta, A. (2018). Innovación, tecnologías y educación: las narrativas digitales como estrategias didácticas. [Innovation, technologies and education: digital narratives as didactic strategies]. Killkana Social, 2(2), 31-38. https://doi.org/10.26871/killkana_social.v2i2.295
Huensch, A. (2019). Pronunciation in foreign language classrooms: Instructors’ training, classroom practices, and beliefs. Language Teaching Research, 23(6), 745–764. https://doi.org/10.1177/1362168818767182
Ministerio de Educación y cultura y Deporte[ MECD]. (2016). Boletin Ele Anatolia DDP Educativos en Turquia. [Ele Anatolia DDP Educational in Turkey]. Recuperado de https://n9.cl/pgwot
Observatorio de la Educación de la Universidad Nacional de Educación (UNAE). Ecuador tiene el peor inglés en America. [Ecuador has the worst English in America]. Recuperado de https://n9.cl/azmni
Pacagnini, A. (2017). La enseñanza de la Fonética y la Fonología en la clase de ELSE [Teaching Phonetics and Phonology in the ELSE class]. Signos ElE, 11, 1-4.
Palacios-González, M., García-Herrera, D., Erazo-Álvarez, J., & Narváez-Zurita, C. (2020). Prácticas motivadoras para captar la atención de los estudiantes en bachillerato. [ Motivating Practices to Capture the Attention of High School Students]. CIENCIAMATRIA, 6(1), 388-411. https://doi.org/10.35381/cm.v6i1.339
Rosales Statkus, S. (2015). Uso del relato digital ( storytelling) en la educación. Influencia en las habilidades del alumnado y del profesorado. [Use of the digital story (storytelling) in education. Influence on the skills of students and teachers]. Alicante: Universidad de Alicante. Recuperado de https://n9.cl/me0d
Roux, R., & Anzures Gonzalez , E. E. (2015). Estrategias de aprendizaje y su relación con el rendimiento academico en los estudiantes de una escuela privada de educación media superior. [Learning strategies and their relationship with academic performance in students of a private upper secondary]. Revista Electrónica "Actualidades Investigativas en Educación", 15(1), 1-16.
Sánchez-Flores, F. (2019). Fundamentos epistémicos de la investigación cualitativa y cuantitativa: consensos y disensos. [Epistemic Fundamentals of Qualitative and Quantitative Research: Consensus and Dissensus]. Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, 13(1), 102-122.
Sanchez-Vera, M. d., Solano-Fernández, I. M., & Recio-Caride, S. (2019). El storytelling digital a través de vídeos en el contexto de la educación infantil. [Digital storytelling using videos in early childhood education]. Píxel-Bit. Revista De Medios Y Educación, (54), 165-184.
Sigona, C.M. (2016). Estrategias y actividades para la mejora de la pronunciación en lengua inglesa. [Strategies and activities to improve pronunciation in the English language]. Opción, 32(10),743-751.
Villarreal-Villa, S, García-Guliany, J, Hernández-Palma, H, & Steffens-Sanabria, E. (2019). Competencias Docentes y Transformaciones en la Educación en la Era Digital. [Teacher Competences and Transformations in Education in the Digital Age]. Formación universitaria, 12(6), 3-14. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062019000600003
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai