Teaching innovation in virtual spaces and application of WIX in the classroom
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v3i1.990Keywords:
Information technology, educational technology, computer uses in education.Abstract
The objective of the research was to analyze teaching innovation in virtual spaces due to the application of WIX in the classroom at the Federico Proaño Basic Education School. Methodologically it was based on a descriptive correlational type of Pearson, with the population being 15 teachers. A bilateral significant value of 0.001 was evidenced for Pearson's Chi square, and that being less than 0.05, H1 is accepted and H0 is rejected. The working hypothesis was approved, stating that there is a relationship between teacher training to stimulate virtual interaction in their subject and that the educational institution should consider WIX as an alternative platform for teaching pedagogical activity.
Downloads
References
Adrián, M. (2010). Conformación de comunidades de aprendizaje en red. [Formation of online learning communities]. Revista de comunicación: Estudios venezolanos de comunicación, 151, 72-81.
Arce-Peralta, F. (2020). La transición del paradigma educativo hacia nuevos escenarios: COVID-19. [The transition from the educational paradigm to new scenarios: COVID-19]. CienciAmérica, 9(2), 115-119. http://dx.doi.org/10.33210/ca.v9i2.285
Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to Online Education in Schools during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. [Transición a la educación en línea en las escuelas durante la pandemia SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) en Georgia]. Pedagogical Research, 5(4), 1-9. https://doi.org/10.29333/pr/7937
Boneu, J. (2007). Plataformas abiertas de e-learning para el soporte de contenidos educativos abiertos. [Open e-learning platforms for supporting open educational resources]. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimeinto, 4(1), 36-47.
Cadena-Chala, M., & Orcasitas-García, J. (2016). Comunidades de aprendizaje en el País Vasco: caracterización y organización escolar. [Learning communities in the Basque Country: school characterization and organization]. Educación y Educadores, 19(3), 373-391.
Calle, G. (2015). Revisión teórica y empírica sobre las comunidades virtuales de aprendizaje. [Theoretical and empirical review of the virtual communities of learning]. Revista Horizontes Pedagógicos, 17(1), 82-93.
Creamer, M. (2020). Acuerdo Nro. MINEDUC-MINEDUC-2020-00014-A. [Agreement No. MINEDUC-MINEDUC-2020-00014-A]. Recuperado de https://n9.cl/vagh
El Universo. (2020). OMS declara al coronavirus COVID-19 como pandemia. [WHO declares coronavirus COVID-19 a pandemic]. Recuperado de https://n9.cl/qyol
García, I. (2015). Emergent leadership: is e-leadership importance in the quality of virtual education? [Liderazgos emergentes: ¿es importante el e-liderazgo en la calidad de la educación virtual?]. RIED: Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 18(1), 25-44. http://dx.doi.org/10.5944/ried.18.1.13798
Gómez, I., & Ruiz, M. (2018). Interdisciplinariedad y TIC: nuevas metodologías docentes aplicadas a la enseñanza superior. [Interdisciplinarity and ICT: new teaching methodologies applied to higher education]. Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación (52), 67-80. https://doi.org/10.12795/pixelbit.2018.i52.05
Ministerio de Educación del Ecuador. (2020). Plan Educativo Covid-19 se presentó el 16 de marzo. [Covid-19 Educational Plan was presented on March 16]. Recuperado de https://n9.cl/vp9ul
Moreno, L. (2020). Decreto Ejecutivo No. 1017. [Executive Decree No. 1017]. Recuperado de https://n9.cl/xx68
Palacios, M., Santos, E., Velázquez, M., & León, M. (2020). COVID-19, una emergencia de salud pública mundial. [COVID-19, a worldwide public health emergency]. Revista Clínica Española, 220(5); 1-7. https://doi.org/10.1016/j.rce.2020.03.001
Solórzano, F., & García, A. (2016). Fundamentos del aprendizaje en red desde el conectivismo y la teoría de la actividad. [Foundations of network learning from connectivism and activity theory]. Revista Cubana de Educación Superior (3), 98-112.
Sosa, E., Salinas, J., & De Benito, B. (2018). La observación reflexiva y su papel en la incorporación de tecnologías emergentes en el aula. [Reflective observation and its role in the incorporation of emerging technologies in the classroom]. Areté: Revista Digital del Doctorado en Educación de la Universidad Central de Venezuela, 4(7), 79-98.
Vivanco-Saraguro, A. (2020). Teleducación en tiempos de COVID-19: brechas de desigualdad. [Teleducation in times of COVID-19: inequality gaps]. CienciAmérica, 9(2), 166-175. http://dx.doi.org/10.33210/ca.v9i2.307
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai