Teaching innovation in virtual spaces and application of WIX in the classroom
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v3i1.989Keywords:
Information technology, educational technology, computer uses in education.Abstract
The objective of the research was to analyze teaching innovation in virtual spaces due to the application of WIX in the classroom at the Federico Proaño Basic Education School. Methodologically it was based on a descriptive correlational type of Pearson, with the population being 15 teachers. A bilateral significant value of 0.001 was evidenced for Pearson's Chi square, and that being less than 0.05, H1 is accepted and H0 is rejected. The working hypothesis was approved, stating that there is a relationship between teacher training to stimulate virtual interaction in their subject and that the educational institution should consider WIX as an alternative platform for teaching pedagogical activity.
Downloads
References
Azorín-Abellán, C. (2015). Integración pedagógica de wix en educaciónprimaria. [Wix pedagogical integration in primary education]. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, (47),163-177.
Cáceres-Piñaloza, K. (2020). Educación virtual: Creando espacios afectivos, de convivencia y aprendizaje en tiempos de COVID-19. [Virtual education: Creating affective, coexistence and learning spaces in times of COVID-19]. CienciAméRica, 9(2), 38-44.
García-Valcárcel-Muñoz-Repiso, A., Basilotta-Gómez-Pablos, V., & López-García, C. (2014). ICT in collaborative learning in the classrooms of Primary and Secondary Education. [Las TIC en el aprendizaje colaborativo en el aula de Primaria y Secundaria]. Comunicar, 42, 65-74. https://doi.org/10.3916/C42-2014-06
Inga, M., García-Herrera, D., Castro, A., & Erazo, J. (2020). Educación y Covid-19: Percepciones docentes para enfrentar la pandemia. [Education and Covid-19: Teaching perceptions to face the pandemic]. Koinonia, 5(1), 310-331.
Instituto Nacional de Estadísticas y Censos (INEC, 2018). Tecnologías de la Información y Comunicación. Encuesta Multipropósito - TIC 2018. [Information and communication technologies. Multipurpose Survey - TIC 2018]. Recuperado de https://n9.cl/vpok
Lamí-Rodríguez-del-Rey, M. L. E., Pérez-Fleites, M. M. G., & Rodríguez-del-Rey Rodríguez, D. C. M. E. (2017). Las herramientas de comunicación sincrónica y asincrónica en la clase presencial. [Synchronous and asynchronous communication tools in the classroom]. Revista Conrado, 12(56).
Ministerio de educación del Ecuador [MINEDUC]. (2020). Estudiantes y docentes del Régimen Sierra – Amazonía inician un nuevo año lectivo en la Zona 1. [Students and teachers of the Sierra-Amazon Regime begin a new school year in Zone 1]. Recuperado de https://n9.cl/u2i6t
Pino, P., García-Herrera, D., Erazo, J., & Narvaez, I. (2020). Las TIC como mediadoras en el proceso enseñanza – aprendizaje durante la pandemia del COVID-19. [ICT as mediators in the teaching-learning process during the COVID-19 pandemic]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(1), 121-142.
Pupiales, J. (2020). Educación virtual, entre la desigualdad y la aceptación en América Latina. [Virtual education, between inequality and acceptance in Latin America]. Recuperado de https://n9.cl/03zw
Torrego-González, A. (2012). La utilización de los blogs como recursos educativos en el área de Lengua castellana y Literatura. [The use of blogs as educational resources in the area of Spanish Language and Literature]. Revista Electrónica Interuniversitaria De Formación Del Profesorado, 15(4), 127-137.
Universidad Técnica Particular de Loja. (2020). Tecnologías educativas: adaptación y aplicación en el entorno del COVID-19. [Educational technologies: adaptation and application in the environment of COVID-19]. Recuperado de https://n9.cl/h3mu
Vaca, G. (2020). Ecuador: 6 de cada 10 niños no puede acceder a la educación virtual. [Ecuador: 6 out of 10 children cannot access virtual education]. Recuperado de https://n9.cl/8ezp
Villegas, A. (2015). Potencialidades de Wix Para el Uso Educativa. [Wix Potentials for Educational Use]. Recuperado de https://n9.cl/8b2ky
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai