Accessibility and Connectivity to Students in the Rural Area: An Analysis from Current Education
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v3i1.1022Keywords:
Access to information, information literacy, educational quality.Abstract
The research aims to analyze the accessibility and connectivity of students in rural areas: an analysis from current education. It was methodologically developed from a descriptive cross-sectional correlational type with a non-experimental design. The population was made up of 55 teachers from the Manuel Córdova Galarza Educational Unit, from the Baños parish in the city of Cuenca, Azuay province, and 90 third-year high school students from the aforementioned institution. The results show that the majority live in rural areas, but there is a significant percentage presented in the frequency and contingency tables that these young people should receive education equally because the quality of education must be attended by the authorities, for On the other hand, there may be certain types of problems with budget cuts the institution or the community cannot support.
Downloads
References
Ávila, R. (2017). Experiencias pedagógicas significativas de educación rural en Colombia, Brasil y México. [Significant pedagogical experiences of rural education in Colombia, Brazil and Mexico]. Revista del Centro de Investigación de la Universidad La Salle, 12(48), 121-158. http://dx.doi.org/10.26457/recein.v12i48.1486
Bravo-Mendoza, D. (2017). Estudio sobre la Aplicación de Protocolos en las Empresas Familiares de la ciudad de Guayaquil. [Study on the Application of Protocols in Family Businesses in the city of Guayaquil]. Facultad de Economía y Ciencias Empresariales, Guayaquil. Recuperado de https://n9.cl/t55b8
Cáceres-Piñaloza, K. (2020). Educación virtual: Creando espacios afectivos, de convivencia y aprendizaje en tiempos de COVID-19. [Virtual education: creating affective spaces for coexistence and learning in times of COVID-19]. CienciAméRica, 9(2), 38-44.
Farias-Quiroz, J. A. (2018). Posibles aportes de la web 2.0 en la didáctica de las Ciencias. [Possible contributions of web 2.0 in the didactics of Sciences]. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, [en línia], 36.
Fonseca, I. (2017). Flavoides y Actividad Antioxidante en la Especie Ilex Guayusa. [Flavoids and Antioxidant Activity in the Ilex Guayusa Species]. Tesis, Universidad Politécnica Salesiana, sede Quito. Ingeniería en Biotecnología de los Recursos Naturales. Quito. Obtenido de https://n9.cl/h3q
Garofalo- García, R. (2018). Crisis de la escuela rural, una realidad silenciada y su lucha para seguir adelante. [Crisis of the rural school, a silenced reality and its fight to follow forward]. Conrado, 14(62), 152-157.
Gómez-Vera, K. (2019). El Desafìo de las Nuevas Tecnologías: El Uso del Aula Virtual y su Influencia en el Rendimiento Académico. [The Challenge of New Technologies: The Use of the Virtual Classroom and its Influence on Academic Performance]. Rehuso, 4(3), 48-56.
Marín-Gutiérrez, I, Rivera-Rogel, D, & Celly-Alvarado, S. (2014). Estudio sobre formación en competencia audiovisual de profesores y estudiantes en el sur de Ecuador. [Study on training in audiovisual competence of teachers and students in southern Ecuador]. Cuadernos.info, (35), 119-131. https://dx.doi.org/10.7764/cdi.35.628
Mendoza, D. (2017). Análisis del acceso a Internet de los estudiantes de Bachillerato en Ecuador. [Analysis of Internet access of high school students in Ecuador. University of Huelva]. Universidad de Huelva, Departamento de Educación, Huelva. Recuperado de https://n9.cl/fi8b
Muñoz, J. (2020). Entorno Virtual de Aprendizaje Gamificado para el Currículo Ecuatoriano. [Gamified Virtual Learning Environment for the Ecuadorian Curriculum]. Mamakuna, (14), 114 - 115.
Pérez, E. (2011). ¿Una Nueva Ruralidad en América Latina? [A New Rurality in Latin America?]. (N. Giarracca, Ed.) Buenos Aires, Argentina: Libronauta Argentina S. A. Recuperado de https://n9.cl/n2ym2
Pincay-Quinónez, G. (2019). Argumento del Impacto Social del Internet en el Entorno Familiar Ecuatoriano. [Argument of the Social Impact of the Internet in the Ecuadorian Family Environment]. Tesis, Universidad Estatal de Milagro. Facultad de Ciencias Sociales, Educación Comercial, Milagro. Recuperado de https://n9.cl/a64p3
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai