Organizational culture in teachers of basic education
DOI:
https://doi.org/10.35381/e.k.v1i2.508Keywords:
quality circles, organizational change, modernization, innovation behaviour.Abstract
The objective of the research was to analyze the organizational culture in teachers of basic education from the perspective of the Pedro Curiel Ramírez National Commercial School in the Miranda Municipality of Falcón state, Venezuela. We worked with a descriptive type, the instrument was applied to 50 teachers of the institution who are distributed as follows: 25 corresponding to the first Robinsonian stage and 25 belonging to the professional middle stage. In relation to the respondents, they affirm that there is no language in the institution according to an educational institution with a corresponding 24%, 78% not according to an educational institution, it is also reflected in the results that are not integrated into the teaching staff Institutional decision making, with 79%, 21% said that if staff is taken into account for decision making.
Downloads
References
Chiavenato, I. (2010) Administración de Recursos Humanos, 5ta. Ed. Editorial McGraw Hill, Colombia.
Davis, K & Newstrow, J (2003). Comportamiento Humano en el Trabajo. (Undécima Edición). México. Mg Graw-Hill.
Hernández, C. & Montero, P. (2010) Propuesta de un plan de capacitación para el fortalecimiento de la cultura organizacional dirigido al personal docente del liceo bolivariano Virginia Gil. Tesis de grado. UNEFM, Venezuela.
León, F. (2017). Transposición de saberes desde el análisis organizacional de las metáforas de Morgan: herramienta para romper paradigmas de la gerencia académica universitaria en Venezuela. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 2(3), 31-47. Recuperado de https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/article/view/50/37
Mendoza, R. (2006). Investigación cualitativa y cuantitativa. Diferencias y limitaciones. Recuperado de http://oportunidades.gob.mx/Portal/work/sites/Web/resources/ArchivoContent/1351/Investigacion_cualitativa_y_cuantitativa.pdf
Robbins, S. (2004).Comportamiento Organizacional. (Décima edición)México: Mc Graw-Hill.
Romero, M., & Villasmil, J. (2017). Repensar la formación docente. Hacia el encuentro de una nueva perspectiva epistémica para su abordaje y resignificación. CIENCIAMATRIA, 3(5), 133-149. https://doi.org/10.35381/cm.v3i5.17
Silva, C. (2018). Formación integral para facilitadores. EPISTEME KOINONIA, 1(1), 35-50. Recuperado de https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/article/view/489
Schein, E. (1988). La cultura empresarial y el liderazgo. Una visión dinámica. Plaza & Janes Editores.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/epistemekoinonia/oai




