Analysis of syllabus training applied in AirBus A320 flight simulator

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v5i1.722

Keywords:

Programmed instruction, workers education, civil aviation, high technology.

Abstract

The objective of the investigation was to identify the main procedures or maneuvers in which the pilots present greater difficulty within the training syllabus of the Airbus A320 flight simulator, at the same time that the results obtained between the various segments of professionals investigated are compared and proposed alternatives to mitigate this problem from the educational part. The work was developed through non-experimental-descriptive research with a cross-sectional quantitative approach. The results show that both the pilots and the co-pilots have difficulties in the simulator, which appear during the simulator tests and their non-approval can be overcome with adequate training based on permanent educational tutorial support that allows mastering the operational procedures. aircraft standard.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aebersold M. (2016). The History of Simulation and Its Impact on the Future. [La historia de la simulación y su impacto en el futuro]. AACN advanced critical care, 27(1), 56–61 https://doi.org/10.4037/aacnacc2016436

Airbus S.A.S. (2020). A320 Family. [Familia A320].Recuperado de https://n9.cl/cd5j6

Airbus S.A.S. (2020). A320neo. Recuperado de https://url2.cl/KSwlk

Airbus S.A.S. (2020). Airbus Training. Recuperado de https://url2.cl/Z18kD

Chirino-García, R., & Hernández-Corona, J. (2020). M-learning: Estrategia para la promoción del aprendizaje electrónico móvil en instituciones de educación superior. [M-learning: Strategy for the promotion of mobile electronic learning in higher education institutions]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 102-121. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.684

Dirección General de Aviación Civil (2019). 18 aerolíneas operan en el Ecuador. [18 airlines operate in Ecuador]. Recuperado de https://url2.cl/SltCM

Federal Register (2016). Aviation Training Device Credit for Pilot Certification. [Crédito de dispositivo de entrenamiento de aviación para certificación de piloto]. Recuperado de https://url2.cl/Br4B5

Guzmán-Duque, A., & Del-Moral-Pérez, M. (2018). Percepción de los universitarios sobre la utilidad didáctica de los simuladores virtuales en su formación. [University students' perception of the didactic utility of virtual simulators in their training]. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 0(53), 41-60. http://dx.doi.org/10.12795/pixelbit.2018.i53.03

Kraemer, A. D., Villani, E., & Arjoni, D. H. (2019). Aircraft FDI and human factors analysis of a take-off maneuvre using SIVOR flight simulator. [Análisis de la IED y de los factores humanos de una maniobra de despegue utilizando el simulador de vuelo SIVOR]. ScienceDirect, 184-189. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2019.01.063

L3HARRIS (2020). Link Tranining & Simulation. [Enlace de formación y simulación]. Recuperado de https://url2.cl/kLX8P

Mei, Q., & Huang , D. (2018). Evaluación del riesgo de probabilidad del sistema hombre-máquina basado en la identificación de límites del margen de rendimiento de vuelo. [Probability Risk Assessment of Man-Machine System Based on Boundary Identification of Flight Performance Margin]. 37a Conferencia de Control de China (CCC), Wuhan, pp. 8496-8501, doi: 10.23919 /ChiCC.2018.8483646

Microsoft (2020). Microsoft Fligth Simulator. Recuperado de https://url2.cl/u94wm

Pérez-García, Á. (2015). El aprendizaje con videojuegos. Experiencias y buenas practicas realizadas en las aulas esapañolas. [Learning with video games. Experiences and good practices carried out in the Spanish classrooms]. Escuela Abierta, 17, 135-156. Recuperado de https://url2.cl/walCD

Peche-Cruz, H., & Giraldo-Supo, V. (2019). El Aprendizaje Flip Learning centrado en el estudiante como generador de calidad educativa. [Student-centered Flip Learning as a generator of educational quality]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 4(8), 427-450. doi:http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v4i8.293

Rodríguez-Anchundia, L., Jimbo-Mendoza, J., & Anton, A. (2019). Educación en Salud, Seguridad y Formación Ocupacional. [Health, Safety and Occupational Training Education]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria de Ciencias de la Salud. Salud y Vida, 3(6), 453-494. http://dx.doi.org/10.35381/s.v.v3i6.327

Roncancio-Ortiz, A., Ortiz-Carrera, M., Llano-Ruiz, H., Malpica-López, M., & Bocanegra-García, J. (2017). El uso de los videojuegos como herramienta didáctica para mejorar la enseñanza-aprendizaje: una revisión del estado del tema. [The use of video games as a didactic tool to improve teaching-learning: a review of the state of the subject]. Ingeniería Investigación y Desarrollo, 17(2), 36-46. https://doi.org/10.19053/1900771X.v17.n2.2017.7184

SAA-AERO (2020). Ab Initio Integrated ATP Course. [Curso Ab Initio ATP Integrado]. Recuperado de https://url2.cl/bNBIH

SKALARKI electronics Ltd. (2020). FSLabs A320. Recuperado de https://url2.cl/sjbLe

Soarbywire (2020). Soarbywire, Fligth Simulator & Avionic Engineering. [Volar por cable, simulador de vuelo e ingeniería aviónica]. Recuperado de https://url2.cl/stKJY

Tavera-Romero, C. A., Luna-Espinosa, J., & Villada-Luna, D. (2019). Digitalización de instrumentos aeronáuticos para el simulador de vuelo X – Plane 11 y Air Manager. [Digitalization of aeronautical instruments for the X - Plane 11 flight simulator and Air Manager]. Revista Educación En Ingeniería, 14(28), 65-71

Torres-Toukoumidis, A, Romero-Rodríguez, L, Pérez-Rodríguez, M, & Björk, S. (2016). Desarrollo de habilidades de lectura a través de los videojuegos: Estado del arte. [Development of reading skills through video games: State of the art]. Ocnos. Revista de Estudios sobre Lectura, 15 (2), 37-49. Recuperado de https://url2.cl/4QBqY

Villamil-Rico, L. C., Avella-Rodriguez, E. J., & Tenorio-Melo, J. A. (2018). Simuladores de vuelo: una revisión. [Flight simulators: a review]. Ciencia y Poder Aéreo, 13(2), 138-149. https://doi.org/10.18667/cienciaypoderaereo.606

Zhindón-Idrovo, J., Erazo-Álvarez, J., Pozo-Cabrera, E., & Narváez-Zurita, C. (2020). La desnaturalización de la acción extraordinaria de protección en la práctica judicial ecuatoriana. [The denaturation of the extraordinary protection action in the Ecuadorian judicial practice]. IUSTITIA SOCIALIS, 5(8), 373-394. http://dx.doi.org/10.35381/racji.v5i8.579

Published

2020-06-03

How to Cite

Urgilés-Quintuña, D. H., García-Herrera, D. G., Erazo-Álvarez, J. C., & Narváez-Zurita, C. I. (2020). Analysis of syllabus training applied in AirBus A320 flight simulator. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(1), 102–120. https://doi.org/10.35381/r.k.v5i1.722

Issue

Section

De Investigación