Educational training directed to mothers, fathers and representatives to strength en learning children of early childhood education pere 191
Keywords:
training program, evolutionary development, unconventional education and care, learning, familiesAbstract
This study aims to develop a program of educational training aimed at mothers, parents, guardians and significant to strengthen the learning of children in the path of unconventional care of early education centers Bolivariano La Urbina, La Candelaria, Jebe Nuevo, El Recreo , Santa Rita, Header and Rio Seco parish of San Antonio, Rio Seco Sabaneta and the municipality Miranda, Falcon state. It was developed with participatory action research methodology of the critical partner paradigm . The techniques use d were participant observation and interviews, information was gathered through field notes, photographs and videos to social actors. With the implementation of the training program integration and participation of families achieving the joint educational activities carried out by the teaching of family and community schools attached to PERE 191.
Downloads
References
Ausubel, D (1976) Psicología Educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Buenos Aires. Argentina. El Ateno.
Elliot, J. (2010). Cambio Educativo desde la Investigación-Acción. Madrid. Morata.
Ministerio del Poder Popular para la Educación (2005). Currículo de Educación Inicial. Atención Educativa No Convencional (AENC). Caracas.
Ministerio del Poder Popular para la Educación (2007), Currículo y Orientaciones Metodológicas del Sub Sistema de Educación Inicial. Caracas.
Puentes, F. (2003) Los contextos comunitarios y la atención educativa no convencional. Caracas.
Salcedo, M. (2007), Importancia de la Participación de la Familia en la escuela. Revista CANDIDUS.
La Revista Educativa para el Debate y la Transformación. Año 1. Nº 23. Valencia-Venezuela: CERINED.
Silva, E. (2010). Investigación Acción, Metodología Transformadora. Ediciones Astro Data. UNERMB. Maracaibo Venezuela.
Vigotsky, L. (1989). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Editorial Grijalbo. México.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.