Website for professional training in Degree processes
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v6i11.1198Keywords:
Computer software, open source software, access to information, open educational resources. (Words taken from the UNESCO Thesaurus).Abstract
The objective of the research is to design a web application for professional training in degree processes at UNIANDES - Quevedo. A descriptive documentary research was processed in order to design a web application. Implementing the development of a web system designed in pure PHP code, CSS, JavaScript that allows the generation and design of the website and using MySQL as a database manager to store all our information. This application becomes a strength for teachers and students who wish to have a greater knowledge of degree information, and more so in this case in which they are working online due to the health emergency in this way with this application it will help in a way agile and effective that the teacher can interact with the student, publish videos, exercises, evaluations of what was explained in the course of the purchased course.
Downloads
References
Aldana-Zavala, J. J. (2017). La Investigación Social: Competencias en el Docente Universitario [Social Research: Competences in the University Teacher]. Fondo Editorial Fundación Koinonía, 3(1), 117. https://doi.org/10.35381/978-980-7792-13-4
Arriola-Navarrete, O, Tecuatl-Quechol, G, & González-Herrera, G. (2011). Software propietario vs software libre: una evaluación de sistemas integrales para la automatización de bibliotecas [Free software vs proprietary software: an assessment of integrated systems for library automation]. Investigación bibliotecológica, 25(54), 37-70.
De-La-Hoz, L, Acevedo, D, & Torres, J. (2015). Uso de Redes Sociales en el Proceso de Enseñanza y Aprendizaje por los Estudiantes y Profesores de la Universidad Antonio Nariño, Sede Cartagena [Using Social Networks in the Process of Teaching and Learning by Students and Teachers of the University Antonio Nariño, Campus Cartagena]. Formación universitaria, 8(4), 77-84. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000400009
García, C, Días, P, Sorte, A, Díaz-Pérez, J, Rita Leal, A, & Gandra, M. (2014). El uso de las TIC y herramientas de la Web 2.0 por maestros portugueses de la educación primaria y educación especial: la importancia de las competencias personales [The use of ICT and Web 2.0 tools by Portuguese teachers of primary education and special education: the importance of personal skills]. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 18(1),241-255.
Guevara-Valle, J., Zúñiga-Paredes, A., & Jalón-Arias, E. (2020). Aplicativo web para la creación y toma de evaluaciones a estudiantes del nivel secundario [Web application for the creation and taking of evaluations to high school students]. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(2), 87-97. http://dx.doi.org/10.35381/r.k.v5i2.925
Meza-Liviapoma, J, Helguero-Santín, L, & Torres-Román, J. (2016). La web 2.0 y su aportación académica y científica en el pregrado de medicina [Web 2.0 and its academic and scientific contribution to undergraduate medicine]. FEM: Revista de la Fundación Educación Médica, 19(3), 113.
Ortega-Barba, C. (2015). Internet en Educación Superior [Internet in Higher Education]. Revista de la educación superior, 44(175), 177-182.
Perozo-Martín, R., & Chirinos-Martínez, A. (2019). Incidencias de la Tecnología web 2.0 en el contexto de la gobernanza y la gobernabilidad [Incidents of Web 2.0 Technology in the context of governance and governability]. IUSTITIA SOCIALIS, 4(6), 90-116. http://dx.doi.org/10.35381/racji.v4i6.291
Sucuzhañay-Uyaguari, S., García-Herrera, D., Cabrera-Berrezueta, L., & Erazo-Álvarez, J. (2020). Tecnologías aplicadas en el proceso enseñanza-aprendizaje durante el COVID-19: Un análisis en Educación Básica [Technologies applied in the teaching-learning process during COVID-19: An analysis in Basic Education]. EPISTEME KOINONIA, 3(6), 4-31. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i6.813
Valenzuela-Urra, C., Reyes-Lillo, D. & Oliveros-Castro, S. (2018). Introducción: Software libre y código abierto: experiencias innovadoras en bibliotecas y centros de información [Introduction: Free Software and Open Source: Innovative Experiences in Libraries and Information Centers]. Palabra Clave (La Plata), 8(1), e054. https://doi.org/10.24215/18539912e054
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.