Technological strategies to promote the conceptions and their role in the initial level teachers
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v5i5.1033Keywords:
Preschool teachers, academic teaching personnel, educational innovations.Abstract
The objective was to analyze the technological strategies to promote the conceptions and their role in the teachers of Initial Education of the city of Azogues, Province of Cañar-Ecuador. The research is descriptive with a non-experimental and cross-sectional design because the results were obtained in a single moment of collection. 70% of teachers mention that teachers' conceptions must be impeccable when teaching classes, which is why it is necessary to continue strengthening their conceptions in the educational field. Most teachers state that the use of technology motivates the student to learn online and thus improve their quality of knowledge to produce a positive effect and above all have satisfaction and a taste for education, demonstrating a great difference of face-to-face learning.
Downloads
References
Aldhafeeri, F., Palaiologou, I., & Folorunsho, A. (2016). Integration of digital technologies into play-based pedagogy in Kuwaiti early childhood education: teachers’ views, attitudes and aptitudes. [Integración de tecnologías digitales en la pedagogía basada en el juego en la educación de la primera infancia de K. International Journal of Early Years Education, 24(3), 342-360. https://doi.org/10.1080/09669760.2016.1172477
Blanco, A. V., & Armijo, J. C. (2016). El rol del docente en la era digital. [The role of the teacher in the digital age]. Revista interuniversitaria de formacion del profesorado, 30(2), 103-114.
Cabrero, J., & Marin, V. (2017). La educación formal de los formadores de la era digital - los educadores del siglo XX. [The formal education of trainers in the digital age - educators of the 21st century]. Notandum, 45(44), 14.
Cela-Ranilla, J, & Esteve-González, V, & Esteve-Mon, F, & González-Martínez, J, & Gisbert-Cervera, M. (2017). El docente en la sociedad digital: una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada. [The teacher in the digital society: a proposal based on transformative pedagogy and advanced technology]. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 21(1),403-422.
Danniels, E., Pyle, A., & DeLuca, C. (2020). The role of technology in supporting classroom assessment in play-based kindergarten. [El papel de la tecnología en el apoyo a la evaluación en el aula en el jardín de infantes basado en el juego]. Teaching and Teacher Education, 88, 342-360. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102966
Oliver, M., & Ciaran , O. G. (2020). Exploring pre-service teachers’ justifications for one-to-one technology use in schools: implications for initial teacher education.[Exploración de las justificaciones de los profesores en formación para el uso individualizado de la tecnología en las escu. Technology, Pedagogy and Education, 29(4), 447-490. https://doi.org/10.1080/1475939X.2020.1784261
Peralta, W. M. (2015). El docente frente a las estrategia de enseñanza aprendizaje. [The teacher versus the teaching-learning strategy]. Revista Vinculado, 5(20), 205.
Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo - Senplades (2017). Plan Nacional de Desarrollo 2017 – 2021 Toda una Vida. [National Development Plan 2017 - 2021 A Lifetime]. Recuperado de https://n9.cl/znx4
Valderrama, W., Alvarez, M. E., Valle, M. L., & Hernandez, M. I. (2018). Uso de las tecnologias de la informacion y la comunicación. EDUCEMENTRO, 10(3), 25-39. Fonte: https://n9.cl/it7a
Villén-Sanchez , S. (2020). El profesorado y las tecnologías en tiempos de confinamiento por la pandemia Covid-19. Creencias sobre actitudes, formación, competencia digital e importancia de las TIC en educación. [Teachers and technologies in times of confinement due to the Covid-19 pandemic. Beliefs about attitudes, training, digital competence and the importance of ICT in education]. Recuperado de http://hdl.handle.net/10366/143691
Viñals-Blanco, A., & Cuenca-Armijos , J. (2016). El rol del docente en la era digital. [The role of the teacher in the digital age]. Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado, 30(2), 103-114.
Vitón-Castillo, A., Ceballos-Ramos, L., Rodríguez-Flores, L., Lazo-Herrera, L., & Pérez-Álvarez, D. (2019). Uso de las tecnologías de la información y las comunicaciones en la carrera de Enfermería. [Use of information and communication technologies in the Nursing career] Revista de Ciencias Médicas de Pinar del Río, 23(3), 446-453.
Zavala, D., Muñoz, K., & Lozano, E. (2016). Un enfoque de las competencias digitales de los docentes [An approach to the digital competences of teachers]. Revista Publicando, 3(9), 330-340.
Zempoalteca, B., Barragan, F., Gonzalez, J., & Guzmán, T. (2017). Formacion en TIC y competencia digital en la docencia en instituciones publicas de educacion superior [Training in ICT and digital competence in teaching in public institutions of higher education]. Apertura, 1(8), 80-96. https://doi.org/10.32870/ap.v9n1.922
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






