Project based learning and oral skills in inglish for college students
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v5i9.685Keywords:
Language teaching, foreign language teaching, bilingual education, educational experiments.Abstract
The objective of the research was to determine the effectiveness of an intervention proposal based on the Project Based Learning (PBL) method to develop english speaking skills in students of the Escuela Superior Politécnica de Chimborazo (ESPOCH). Methodologically, it is based on a causal level, explanatory type, with a quasi-experimental pre and post test design for the control - experimental group. The population consisted of 54 students attending the 3rd Basic Period of ESPOCH, Riobamba - Ecuador. Among the main results, it is evident that the bilateral significance in the experimental group at the time of the post-test marks 0.001, distancing itself statistically from the control group, generating, in this way, a difference that indicates the positive effects of the applied treatment on the students and the improvement of their speaking skills in English. As a conclusion, the students of the experimental group also rouse their interests and motivation towards the oral use of the english language; so, it allows reaffirming the effectiveness of the PBL.
Downloads
References
Aldana Zavala, J. J. (2019). La competencia epistemológica en el investigador social universitario venezolano. [Epistemological competence in the Venezuelan university social researcher]. Praxis, 15(1), 103-115. https://doi.org/10.21676/23897856.3091
Beckett, G. and Miller, P. (eds) (2006). Project- based second and foreign language Education: Past, Present, and Future. [Educación de segunda lengua extranjera y basada en proyectos: pasado, presente y futuro]. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Beckett, G, & Chamness, P. (2006). Project Based Second and Foreign Language Education: Past, Present, and Future. [Educación basada en proyectos de lenguas extranjeras y extranjeras: pasado, presente y futuro]. Información Age Publishing, Greenwich, Estados Unidos
Briceño de Osorio, A. (2019). Aprendizaje de lenguas para la diversidad cultural. [Language learning for cultural diversity]. EPISTEME KOINONIA, 2(4), 53-71. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v2i4.524
Boxer, D, & Cohen, A. (2004). Studying Speaking to Inform Second Language Learning. [Estudiar hablar para informar el aprendizaje de un segundo idioma]. Multilingual Matters.
Cobo, G. & Valdivia S. (2017). Aprendizaje basado en proyectos. [Project-based learning]. Pontificia Universidad Católica del Perú. Recuperado de https://n9.cl/bwdi
Ediger, M. (2010).Teaching English Successfully. [Enseñaringlés con éxito]. India: Discovery Publishing House.
Goh, C. C. M., & Burns, A. (2012).Teaching Speaking: A Holistic Approach. [Enseñanza del habla: un enfoque holístico]. Cambridge University Press.UK.
Gómez-Pablos, V. (2018). El valor del aprendizaje basado en proyectos con tecnologías: análisis de prácticas de referencia. [The value of project-based learning with technologies: benchmarking analysis]. Tesis doctoral. Salamanca 2018. Recuperado de https://n9.cl/kx1b
Grau-Tarruell, M, Palou–Sangrà, J, Vilà-Santasusana, M, Ballesteros-Gómez, C, Castellà-Lidon, J, & Cros Alavedra, A. (2005). El discurso oral formal: Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. [Formal oral discourse: learning contents and didactic sequences]. España, Grao.
Graves, M. F, August, D, & Mancilla-Martinez, J. (2012). Teaching Vocabulary to English Language Learners. [Enseñanza de vocabulario a estudiantes de inglés]. Teachers College Press.
Hernández, R., Fernández, C., Baptista, P. (2014). Metodología de la Investigación. [Investigation methodology]. México: Editorial Mc – Graw – Hill Interamericana. Sexta edición.
Krauss, J, & Suzie B. (2013). Thinking Through Project-Based Learning: Guiding Deeper Inquiry. [Pensar a través del aprendizaje basado en proyectos: guía de una investigación más profunda]. USA: Corwin Press.
Larmer, J, John M, & Suzie B. (2015). Setting the Standard for Project Based Learning. [Establecer el estándar para el aprendizaje basado en proyectos]. UK: ASCD.
Locke, A. (2013). Teaching Speaking and Listening: One Step at a Time. [Enseñar a hablar y escuchar: un paso a la vez]. Revised Edition. A&C Black.
Lynch, T, & Anderson, K. (2013). Grammar for academic writing. [Gramática para la escritura académica]. Recuperado de https://n9.cl/uu81
Ministerio de Educación (2016). English as a foreignlanguage curriculum. [Inglés como currículo de lengua extranjera]. Recuperado de https://n9.cl/8j76y
Pastás, T. (2014).The Incidence of Classroom Interaction on the Development of the Speaking Skill in EFL Settings. [La incidencia de la interacción en el aula sobre el desarrollo de la habilidad de hablar en entornos EFL]. Recuperado de https://n9.cl/wd49
Permatasari, S. F. (2013). Mejora de la habilidad de hablar de los estudiantes a través del aprendizaje basado en proyectos para segundo grado de SMPN 1 Kawedanan. [Improving students’ speaking skill through project based learning for second graders of smpn 1 kawedanan]. SKRIPSI Jurusan Sastra Inggris - Fakultas Sastra UM. Recuperado de https://n9.cl/2a2v
Richards, J. C. (2013). Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics. [Diccionario Longman de enseñanza de idiomas y lingüística aplicada]. https://doi.org/10.4324/9781315833835
Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. [Fonética inglesa y fonología Cuarta edición: un curso práctico]. Cambridge University Press.
Šolcová, B. P., & Thomas, J. E. (2011). Department of English and American Studies. [Departamento de Inglés y Estudios Americanos].152.
Tomlinson, B, & Hitomi M. (2010). Research for Materials Development in Language Learning: Evidence For Best Practice. [Investigación para el desarrollo de materiales en el aprendizaje de idiomas: evidencia de las mejores prácticas]. Spain: Bloomsbury Publishing.
Universidad de Cambridge (2014). Preliminary English Test. [Prueba preliminar de inglés]. Recuperado de https://n9.cl/n6c6
Williams, J. D. (2006). The Teacher’s Grammar Book. [El libro de gramática del maestro]. Routledge.
Xianqing, L, & Fan, J. (2014).The Research of Speaking Process in Language Attention System. [La investigación del proceso de expresión oral en el sistema de atención lingüística]. Theory and Practice in Language Studies, Vol. 4, No. 4, pp. 694-699. https://doi.org/10.4304/tpls.4.4.694-699
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.