Strategies to teach intellectual property in universities
Keywords:
education, teaching strategies, intellectual property, meaningful learning, universityAbstract
Renewed practices invade the world today, outlining learning spaces as it is harmonically workshops to integrate new learning with the global context. Hence the knowledge society impact in education by the classroom space a complex environment in which intellectual property becomes relevant as an incentive for technological innovation and growth of nations, so that the teaching of these subjects prove vital in the training of university students today. It is vital to renew the teaching-learning processes that promote better appropriation of knowledge of intellectual property at the top level in Mexico. Therefore, the overall objective of this research was to apply teaching strategies to achieve meaningful learning of undergraduate students who receive the subject of Copyright at Inter American University for Development (UNID), Headquarters Zacatecas.Downloads
References
Aboites, J. y Soria, M. (2008): Economía del conocimiento y propiedad intelectual: lecciones para la economía mexicana. México, D.F.: Siglo XXI.
Barba, E. (2011): Innovación: 100 CONSEJOS para inspirarla y gestionarla. España: Libros de Cabecera S.L.
Blasco, J. E. y Pérez, J. A. (2007): Metodologías de investigación en las ciencias de la actividad física y el deporte. Alicante, España: Editorial Club Universitario.
Desantes, M. (2012): Prólogo, En La protección del talento (pp. 13-18). Valencia, España: Editorial Tirant lo Blanch.
Díaz Barriga, F. y Hernández, G. (2010): Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. México, D.F.: McGraw Hill.
Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014): Metodología de la Investigación. México D.F: McGraw Hill/Education.
Moreira, M. A. (2000): Aprendizaje significativo: teoría y práctica. España, Visor. pp. 34-98.
Moreira, M. A. (2005). “Mapas conceptuales y aprendizaje significativo”. En Revista Chilena de Educación en Ciencias, Chile. pp. 38-44.
Moreira, M. A. (2007). “Diagramas y aprendizaje significativo”. En Revista chilena de educación científica, Chile, pp. pp. 3-12.
Moreira, M. A. (2008). “Organizadores previos y aprendizaje significativo”. En Revista Chilena de Educación Científica, Chile, pp. 23-30.
Moreira, M. A. (2012). “¿Al final qué es aprendizaje significativo?”. En Revista Qurriculum, La Laguna, España, pp. 29-56.
Moreira, M. A. (2013). “¿Qué hacer para producir verdadero aprendizaje significativo?”. En Revista Multiversidad, México, pp. 38-47.
Moreira, M. A. (2014): Conferencia: “Estrategias didácticas potencialmente significativas: organizadores previos, mapas conceptuales, diagramas V, actividades colaborativas presenciales y unidades de enseñanza potencialmente significativas”. 5º Congreso Internacional Educativo Multidisciplinario, celebrado en el Hotel Hilton los días 18 y 19 de julio de 2014, en la ciudad de Guadalajara, Jalisco.
Moreira, M. A., Caballero, M. C. y Rodríguez, M. L. (Orgs.) (1997): Actas del Encuentro Internacional sobre el Aprendizaje Significativo. Burgos: Universidad de Burgos.
Ocaña, J. A. (2010): Mapas mentales y estilos de aprendizaje. (Estrategias de aprendizaje). España, Editorial Club Universitario.
OMPI. (2009): Documento OMPI. Recuperado de: http://www.wipo.int/portal/es/
Ordóñez, R. (2010): Cambio, Creatividad e Innovación. Argentina: Ediciones Granica S.A.
Verma, J.P. (2012): Data Analysis in Management with SPSS Software. EE. UU.: Springer Science & Business Media.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






