Role Play and English language oral expression

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/r.k.v8i2.2888

Keywords:

Role play, oral expression, university students, effective interaction, (UNESCO Thesaurus).

Abstract

The aim of the current study was to analyze the role play and oral expression of the English language in university students. From the methodological point of view, the research was carried out under a descriptive quantitative approach. Observation was used as a technique and the Likert scale as an instrument. The sample consisted of 60 students and 20 English teachers from different universities. The results showed that this strategy constituted a significant way for fluency, vocabulary increase, coherence and effective interaction among English speakers. Consequently, it was concluded that the application of role play led to the development of oral expression.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anderson, N. (2005) Estrategias Para El Aprendizaje De Una Lengua Extranjera. [Strategies for learning a foreign language]. Revista Káñina, XXIX(1), 171-174. https://n9.cl/6i3dw2

Cárdenas, J., González, O., Hernández, I., y Martínez, M. (2012). Alternativas de superación para aprender idioma inglés con propósitos específicos en estomatólogos. [Upgrading activities to learn English for Specific Purposes for dentists]. EDUMECENTRO, 4(1), 86-94. https://n9.cl/ibzvz

De Moya, L., Candanosa, L., Gutiérrez. E., y Quintero, H. (2022). Estrategia pedagógica orientada a potencializar el aprendizaje del idioma inglés en la Escuela Naval de Suboficiales ARC “Barranquilla” [Pedagogical strategy orientated at enhancing English language learning at the ARC Naval School “Barranquilla”]. Revista Política, Globalidad y Ciudadanía, 8(16), 242-262. https://n9.cl/ld6iy

Díaz, C., Martínez, P., Roa, I., y Sanhueza, M. (2010). La enseñanza y aprendizaje del inglés en el aula: una mirada a las cogniciones pedagógicas de un grupo de jóvenes estudiantes de pedagogía. [Teaching and learning english in the classroom: a look at the pedagogical cognitions of a group of young student teachers.] Investigación y Postgrado, 25(2-3), 020-036. https://n9.cl/7mlcy

Dosso, R. (2009). El juego de roles: una opción didáctica eficaz para la formación en política y planificación turística. [Role playing: an option for training effective teaching in tourism policy and planning]. Aportes y Transferencias, 13(2), 11-28 https://n9.cl/7zcww

Espina, J. (2001). Reseña de "Introducción al Role-Playing Pedagógico, Bilbao, Desclée De Brouwer, 2000" de López Barberá E. y Población P. [Review of "Introducción al Role-Playing Pedagógico, Bilbao, Desclée De Brouwer, 2000" by López Barberá E. and Población P]. Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, XXI (78),157-159. https://n9.cl/wn6ap

Gaete, R. (2011). El juego de roles como estrategia de evaluación de aprendizajes universitarios. [University education: role playing as a strategy for evaluating university learning]. Educación y Educadores, 14(2), 289-307. https://n9.cl/t7e4a

Grande, M., y Abella, V. (2010). Los Juegos De Rol En El Aula. [Role playing games in the classroom]. Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 11(3), 56-84. https://n9.cl/eosfr

Medel, L., Moreno, R., y Aguirre, E. (2022). El Rol de Estudiantes de Educación Superior en la Gamificación según su Motivación. [The Role of Higher Education Students in Gamification according to their Motivation]. Revista Tecnológica-Educativa Docentes 2.0, 15(1), 20-26. https://n9.cl/htnb9v

Orrego, L., y Díaz, A. (2010). Empleo de estrategias de aprendizaje de lenguas extranjeras: inglés y francés. [The Use of Foreign Language Learning Strategies in English and French]. Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, 15(24), 105-142. https://n9.cl/uztur

Ortiz, J., Hernández, M., Díaz, C., Sanhueza, C., Campos, D., Carrasco, V., Olguín, M., Machuca, F., y Rundquist, E. (2020). Una mirada de las estrategias de enseñanza del inglés como lengua extranjera desplegadas por profesores practicantes chilenos. [An Overview of Chilean EFL Pre-service Teachers’ Teaching Strategies]. Pensamiento educativo, 57(2), 1-16. https://n9.cl/w17he3

Prado, D., y López, M. (2020). Estrategias de aprendizaje y la comprensión de textos escritos del idioma inglés. [Learning strategies and the understanding of written texts in the English language]. Investigación Valdizana, 14(3), 140-147. https://n9.cl/o51g1

Reyes, A., Olivares, S., Utreras, S., y Cartes, G. (2022). Sentido del juego en la primera infancia: Rol docente en Educación Parvularia. [The Meaning of Play in Early Childhood: The Role of Teacher in Kindergarten Education]. Podium, (42), 53-72. https://n9.cl/jp4is

Suárez, X., Castro, N., y Muñoz, C. (2020). Uso de juego de roles con grabación de video para el desarrollo de la competencia de entrevistar en estudiantes de psicología. [Use of Role Playing With Video Recording to Develop Interviewing Skills in Students of Psychology]. Revista Electrónica Educare, 24(2), 20-37. https://n9.cl/0ljkb

Vera, E., y Arias, L. (2008). Desarrollo de estrategias en el aprendizaje del inglés mediante un juego interactivo: A Journey to Britannia. [Development of strategies to teach English through an interactive game: A Journey to Britannia]. Revista Folios, (28), 120-136. https://n9.cl/dsvlc

Vilchez, H., Cervantes, L., Inocente, M., y Rojas, K. (2021). Role-play para la atención farmacéutica en la pandemia COVID-19 como método de enseñanza para los estudiantes de Farmacia y Bioquímica. [Role-play for pharmaceutical care in the pandemic COVID-19 as a teaching method for students of Pharmacy and Biochemistry]. Ars Pharmaceutica (Internet), 62(3), 280-289. https://n9.cl/rjomc

Published

2023-08-15

How to Cite

Purizaca-Gallo, A. V., Duran-Llaro, K. L., Jolay-Benites, J. A., & Mora-Aranda, R. S. (2023). Role Play and English language oral expression. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 8(2), 485–503. https://doi.org/10.35381/r.k.v8i2.2888

Issue

Section

De Investigación