Linking virtual pedagogical support in job performance
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v6i4.1443Keywords:
Information technology, digital divide, distance education. (Words taken from the UNESCO Thesaurus).Abstract
The research aims to determine the relationship between virtual pedagogical accompaniment and job performance in teachers at UGEL Yungay, 2021. From a methodological aspect, it was based on the quantitative approach with a correlational descriptive type with non-experimental field design. The correlational value having significance at 0.321 articulates that there is a low positive correlation, being that H1 is checked and H0 is rejected. Therefore, training and improvement in digital skills cannot be underestimated, since it is about the education of the present and future, it being considerable that the greater investment there is for the strengthening of the teacher, technological resources, the possibility of having with a higher quality and accessible education, where everyone is integrated in order to promote inclusion.
Downloads
References
Acompañamiento pedagógico (2020). Orientaciones para el acompañamiento pedagógico a distancia [Guidance for distance pedagogical accompaniment]. Recuperado desde https://n9.cl/tfyyb
Digión, L, & Álvarez, M. (2021). Experiencia de enseñanza-aprendizaje con aula virtual en el acompañamiento pedagógico debido al Covid-19 [Teaching and learning experience with a virtual classroom in the field of pedagogical support due to Covid-19]. Apertura (Guadalajara, Jal.), 13(1), 20-35. Epub 02 de julio de 2021.https://doi.org/10.32870/ap.v13n1.1957
Escobar-Zúñiga, C., Arenas-Martínez, C., & Sánchez-Valencia, A. (2021). Metodología de evaluación de competencias digitales en estudiantes de maestría con modalidad virtual [Methodology for evaluating digital competence of virtual learning master's degree students]. Formación universitaria, 14(4), 71-78. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062021000400071
Estrada-Araoz, E, & Mamani-Roque, M. (2021). Competencia digital y variables sociodemográficas en docentes peruanos de educación básica regular [Digital competence and sociodemographic variables in Peruvian teachers of regular basic education]. Revista San Gregorio, 1(45), 1-16. https://doi.org/10.36097/rsan.v0i45.1502
Gómez-Collado, M, Contreras Orozco, L, & Gutiérrez Linares, D. (2016). El impacto de las tecnologías de la información y la comunicación en estudiantes de ciencias sociales: un estudio comparativo de dos universidades públicas [The impact of information and communication technology on social science students: a comparative study of two public universities]. Innovación educativa (México, DF), 16(71), 61-80.
Levano-Francia, L, Sánchez Diaz, S, Guillén-Aparicio, P, Tello-Cabello, S, Herrera-Paico, N, & Collantes-Inga, Z. (2019). Competencias digitales y educación [Digital Competences and Education]. Propósitos y Representaciones, 7(2), 569-588. https://dx.doi.org/10.20511/pyr2019.v7n2.329
Narcizo-Tarazona, C. (2021). Tensiones Respecto a la Brecha Digital en la Educación Peruana [Tensions Regarding the Digital Divide in Peruvian Education]. Revista Peruana De investigación E innovación Educativa, 1(2), e21039. https://doi.org/10.15381/rpiiedu.v1i2.21039
Pizan-Campos, E, Barros-Sevillano, S, & Yupari-Azabache, I. (2020). Impacto del COVID-19 en la educación de los estudiantes de medicina del Perú [Impact of COVID-19 on the education of medical students in Peru]. Revista de la Facultad de Medicina Humana, 20(3), 534-535. https://dx.doi.org/10.25176/rfmh.v20i3.2959
Resolución RVM Nº 097-2020-MINEDU. Aprendo en casa [I learn at home]. Recuperado desde https://n9.cl/9fp4l
Rodríguez-Martínez, A. J. (2021). Competencias Digitales Docentes y su Estado en el Contexto Virtual [Teaching Digital Competences and their State in the Virtual Context]. Revista Peruana De investigación E innovación Educativa, 1(2), e21038. https://doi.org/10.15381/rpiiedu.v1i2.21038
Yana-Salluca, M, & Adco-Valeriano, H. (2018). Acompañamiento pedagógico y el rol docente en jornada escolar completa: Caso instituciones educativas Santa Rosa y Salesianos de San Juan Bosco - Puno Perú [Pedagogical support and the teaching role in full school day: Case of educational institutions Santa Rosa and Salesianos of San Juan Bosco - Puno Perú]. Revista de Investigaciones Altoandinas, 20(1), 137-148. https://dx.doi.org/10.18271/ria.2018.337
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






