Education and COVID-19: Teacher´s challenges in pandemic time
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v6i3.1340Keywords:
Teaching methods, multimedia instruction, educational publications. (Words taken from the UNESCO Thesaurus).Abstract
The article aims to determine the role and challenge of the teacher of the Colegio de Bachillerato Ciudad de Cuenca, to successfully face the teaching of students in the health crisis. Methodologically descriptive correlational with Pearson's Chi-square calculation. By relating these two variables it was possible to determine that the place where the researcher uses to study and the intra-family relationships are not associated, since the Pearson coefficient in the Chi-square test is 0.148, a value greater than 0.05 that H0 assumes hypothesis null, therefore, not associated. Teachers face challenges that require greater preparation, a deep approach to the student, a close relationship with the family environment; he simply demands vocation, passion and love for what he does.
Downloads
References
Argandoña-Mendoza, M., García-Mejía, R., Ayón-Parrales, E., & Zambrano-Zambrano, Y. (2020). Investigación e innovación educativa: Reto escolar por COVID-19 en el Ecuador [Educational research and innovation: School challenge due to COVID-19 in Ecuador]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 162-182. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.726
Cóndor, O. (2020). Educar en tiempos de COVID-19 [Educating in times of pandemic]. CienciAmérica, 9(2), 31. https://doi.org/10.33210/ca.v9i2.281
García-Cedeño, G., Vélez-Loor, M., Franco-Zambrano, C., & Ormaza-Bermello, M. (2020). Educación por competencias: Una posibilidad reordenadora del currículo pensada en emergencia escolar por COVID-19 [Education by competencies: A possibility to rearrange the curriculum thought about a school emergency due to COVID-19]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 223-237. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.770
González, R. (2020). El reto de enseñar y aprender interpretación signada en tiempos de coronavirus [The challenge of teaching and learning interpretation signed in times of coronavirus]. Revista de Estilos de Aprendizaje, 13(Especial), 17–31
Hurtado-Talavera, F. (2020). La Educación En Tiempos De Pandemia: Los Desafios De La Escuela Del Siglo Xxi [Education in Pandemic Time. Challenges of 21st Century School]. Revista Arbitrada Del Centro De Investigación Y Estudios Gerenciales, 176–187. https://n9.cl/3bau6
Moreno, S. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus[ Educational innovation in times of Coronavirus]. Salutem Scientia Spiritus, 6(1), 14–26.
Quevedo-Álava, R., Corrales-Moreno, L., Palma-Delgado, G., & Mendoza-Suárez, G. (2020). Psicopedagogía y TIC en período de COVID-19. Una reflexión para el aprendizaje significativo [Psychopedagogy and ICT in the COVID-19 period. A reflection for meaningful learning]. EPISTEME KOINONIA, 3(5), 202-222. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i5.769
Rodríguez-Tablado, S., García-Herrera, D., Cabrera-Berrezueta, L., & Erazo-Álvarez, J. (2020). Tecnologías aplicadas en el proceso enseñanza-aprendizaje durante el COVID-19: Un análisis en Educación Básica [Technologies applied in the teaching-learning process during COVID-19: An analysis in Basic Education]. EPISTEME KOINONIA, 3(6), 4-31. http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i6.813
Sandoval, C. H. (2020). La Educación en Tiempo del Covid-19 Herramientas TIC: El Nuevo Rol Docente en el Fortalecimiento del Proceso Enseñanza Aprendizaje de las Prácticas Educativa Innovadoras[The new teaching role in the teaching-learning process of innovatived practices]. Revista Tecnológica-Educativa Docentes 2.0, 9(2), 24–31. https://doi.org/10.37843/rted.v9i2.138
Sureda-García, B., & Gonzáles-Gómez, S. (2017). História da educación [History of education]. Revista História Da Educação, 21(51), 229–251.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






