Digital platforms for the teaching of Math in basic Superior
DOI:
https://doi.org/10.35381/r.k.v6i3.1327Keywords:
Educational technology, electronic learning, classroom techniques, computer uses in education, educational software. (Words taken from the UNESCO Thesaurus).Abstract
The educational problems that arise inherent in the pandemic caused by the corona virus that causes SARS-CoV-2, confined us to our homes, limiting us to online education, where students make the attempt to adapt to the new modality and the management of complex subjects such as mathematics, which from the face-to-face has always been distinguished for being more complicated and it depends directly on technologies as a fundamental support for its teaching-learning, this research is based on proposing the use of active technologies that provide significant learning of complex subjects in upper elementary school students, for which in the quantitative cross-sectional cohort research, the main result is a lack of knowledge of the technologies applied to the learning of mathematics, which is why the need to have a methodological guide that can be used by teachers.
Downloads
References
Barrera-del-Castillo, K. E. (2015). Entorno virtual para la asignatura enseñanza de las Matemáticas en la educación básica [Virtual environment for the subject teaching mathematics in basic education]. Ra Ximhai, 315–326.
Basantes, A. V., Naranjo, M. E., Gallegos, M. C., & Benítez, N. M. (2017). Los Dispositivos Móviles en el Proceso de Aprendizaje de la Facultad de Educación Ciencia y Tecnología de la Universidad Técnica del Norte de Ecuador [Mobile devices in the learning process of the faculty of science and technology education of the technic].. Formación universitaria, 10(2), 79-88. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000200009
Cevallos-Ponce, G. K., Calle Lino, A. del R., & Ponce Cedeño, O. S. (2020). Impacto social causado por la COVID-19 en Ecuador [Social impact caused by COVID-19 in Ecuador]. 3C Empresa. Investigación y Pensamiento Crítico, 115–127.
El Universo. (2019). Ecuador reprobó en Matemáticas en evaluación internacional. Puntuación Los ecuatorianos no llegaron al nivel básico en Ciencias ni Matemáticas [Ecuador failed in Mathematics in international evaluation. Score Ecuadorians did not reach the basic level in Science or Mathematics]. https://n9.cl/eluniverso_pruebapisa-d-2018
Erjavec, K. (2013). Informal learning through Facebook among Slovenian pupils. [Aprendizaje informal a través de Facebook entre alumnos eslovenos]. Comunicar, 41, 117-126. https://doi.org/10.3916/C41-2013-11
Hermann-Acosta, A., Apolo, D. E., & Molano-Camargo, M. (2019). Reflexiones y Perspectivas sobre los Usos de las Redes Sociales en Educación. Un Estudio de Caso en Quito-Ecuador [Reflections and Perspectives on the Uses of Social Networks in Education. A Case Study in Quito-Ecuador]. Información tecnológica, 30(1), 215-224. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642019000100215
ONU. (2020). La reapertura de las escuelas debe ser prioritaria una vez levantadas las restricciones debidas al COVID-19 [The reopening of schools should be a priority once restrictions due to COVID-19 are lifted]. https://n9.cl/w4pjfj
Santiago-Etxeberría, K., Etxeberria Murgiondo, J., & Lukas Mujika, J. F. (2014). Aprendizaje de las matemáticas mediante el ordenador en Educación [Learning mathematics through the computer in Education] Primaria. Revista de Investigación Educativa, 32(1), 91–109. https://doi.org/10.6018/rie.32.1.168831
UNESCO. (2021). Interrupción y respuesta educativa [Educational disruption and response]. https://n9.cl/yzi6
Vaillant, D., Zidán, E. R., & Biagas, G. B. (2020). Uso de plataformas y herramientas digitales para la Enseñanza de la Matemática [The use of platforms and digital tools for the teaching of mathematics]. Ensaio, 28(108), 718–740. Vaillant, D., Zidán, E. R., & Biagas, G. B. (2020). Uso de plataformas y herramientas digitales para la Enseñanza de la Matemática [The use of platforms and digital tools for the teaching of mathematics]. Ensaio, 28(108), 718–740
Published
How to Cite
Issue
Section
License
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/revistakoinonia/oai.






