Enseñanza de Inglés como lengua extranjera a estudiantes de educación rural

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35381/racji.v7i1.1700

Keywords:

Idioma de enseñanza, educación rural, sistema educativo. (Tesauro UNESCO).

Abstract

El propósito de este estudio fue enfocarse sobre las perspectivas, los problemas y las sugerencias de los profesores rurales de EFL mientras enseñan inglés a los estudiantes en las zonas rurales. Este estudio transversal tuvo como objetivo identificar los factores que afectan la motivación de los estudiantes para aprender inglés en el área rural de Ponce Enríquez. La técnica utilizada fue una encuesta. El resultado primario fue entender a partir de las percepciones de los estudiantes los elementos que impactan la falta de motivación y el valor de aprender un idioma extranjero. Además, este estudio descubrió que los principales obstáculos a los que se enfrentan los profesores de EFL en las localidades rurales eran el escaso entusiasmo de los estudiantes por aprender inglés. Como resultado, los participantes hicieron recomendaciones conjuntas a los profesores de inglés de las zonas rurales.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adelman, H. S., & Taylor, L. (2003). On sustainability of project innovations as systemic change. Journal of educational and psychological consultation: the official journal of the Association for Educational and Psychological Consultants, 14(1), 1-25. doi: 10.1207/s1532768xjepc1401_01

Amin, R. (2018). Learning english language in home environment: A Study. Angloamericanae Journal, 3(1), 39-50. doi:10.5281/zenodo.2530888

British Council. (2015). English in Ecuador. An examination of policy, perceptions and influencing factors. Education Intelligence, 57. https://n9.cl/puy4xs

Chen, R. (2021). A review of cooperative learning in EFL classroom. Asian Pendidikan, 1(1), 1-9. doi:10.53797/aspen.v1i1.1.2021

Cuervo, H. (2020). A social justice approach to rural school staffing: The need for a politics of distribution and recognition to solve a perennial problem. Journal of Pedagogy / Pedagogický casopis, 11(1), 127-146. doi:10.2478/jped-2020-0007

Dang, K. (2021). Task-related motivational strategies in EFL classrooms: A glimpse into teachers' and students' perceptions. The journal of Asia TEFL, 18(2), 468-488. doi:10.18823/asiatefl.2021.18.2.6.468

Dörnyei, Z., & Kubanyiova, M. (2013). Motivating Learners, Motivating Teachers: Building Vision in the Language Classroom. https://n9.cl/r204w

Fan, S.-H., & Derivry-Plard, M. (2021). Impact of different intercultural telecollaborative environments on Taiwanese ELF learner's communicative competencies. In S.-H. Fan, & M. Derivry-Plard, Competency-Based Teacher Education for English as a Foreign Language (pp. 127-141). London: Routledge. doi:10.4324/9781003212805-9

Idri, N. (2009). Foreign language learning, classroom interaction and lack of motivation. IMAGO Interculturalité et Didactique, 10(1), 1-17.

EF English Proficiency Index. (2021). The world’s largest ranking of countries and regions by English skills. Based on test results of 2m adults in 112 countries & region. Retrieved from https://www.ef.com/wwen/epi/

Jafari-Amineh, R. (2015). Review of constructivism and social constructivism. Journal of Social Sciences, Literature and Languages, 1(1), 9-16.

James, C. (2011). Family involvement in English language learning. Sabah: Universiti Malaysia Sabah. https://n9.cl/tff9v6

Kazina-Nagashibaevna, Y. (2019). Students' lack of interest: How to motivate them? Universal journal of educational research, 7(3), 797-802. doi:10.13189/ujer.2019.070320

Mikhalkina, E. V., & Skachkova, L. S. (2021). Measuring academic motivation. Terra economicus, 19(3), 121-134. doi:10.18522/2073-6606-2021-19-3-121-134

Muñoz-Restrepo, A., Ramirez, M., & Gaviria, S. (2020). Strategies to enhance or maintain motivation in learning a foreign language. PROFILE Issues in Teachers Professional Development, 22(1), 175-188. doi:10.15446/profile.v22n1.73733

Nandi, R. (2021). Obstacles of teaching English as a second language in India. Global Journal of Human-Social Science, 19-23. doi:10.34257/gjhssgvol21is6pg19

Oviedo, C., & Campos, A. (2005). An approach to the use of Cronbach’s Alfa. Revista Colombiana de Psiquiatría, 34(4), 572–580.

Saiful, J. A., & Triyono, S. (2018). EFL teachers’ reflection in teaching english to EFL. International Journal of language Education, 2(2), 1-13. doi:10.26858/ijole.v2i2.5637

Sawari, S. S., Ghazalli, M. A., & Mansor, N. (2015). A study of learning efficacy among rural area students in Ledang Johor. Sains Humanika, 5(3). https://doi.org/10.11113/sh.v5n3.660

Sheldon, S. B., & Turner-Vorbeck, T. A. (2019). The wiley handbook of family, school, and community relationships in education. USA: John Wiley & Sons, Inc. ISBN: 978-1-119-08255-2.

Singh, L. (2020). Study of learning styles of undergraduate studentsof rural and urban area. IJIRMPS International Journal, 8(5), 74-76.

Solak, E. (2015). Current challenges in English language learning in Turkish EFL context. Participatory educational research, 2(1), 106-115. doi:10.17275/per.15.09.2.1

Stavrou, A. (2020). The advantages and disadvantages of using the L1 in the EFL classroom. Cyprus: European University Cyprus. https://n9.cl/2lvtl

Sulisworo, D. (2018). Blended learning: Improving student's motivation in English teaching learning process. International Journal of Languages Education, 1(61), 163-170. doi:10.18298/ijlet.2434

Wimolmas, R. (2013). A Survey Study of Motivation in English Language Learning of First Year Undergraduate Students at Sirindhorn International Institute of Technology (SIIT), Thammasat University. Retrieved from http://litu.tu.ac.th/journal/FLLTCP/proceeding/904.pdf

Published

2022-03-01

How to Cite

López-Obregón, J. C., & Rodas-Auquilla, T. A. (2022). Enseñanza de Inglés como lengua extranjera a estudiantes de educación rural. IUSTITIA SOCIALIS, 7(1), 25–50. https://doi.org/10.35381/racji.v7i1.1700

Issue

Section

De Investigación

Most read articles by the same author(s)