Educational campaigns to raise awareness about women's rights
DOI:
https://doi.org/10.35381/racji.v9i1.3532Keywords:
Law, rights of special groups, education programs, (UNESCO Thesaurus)Abstract
The overall objective of the research was to legally analyze educational campaigns to raise awareness of women's rights. The present research used the quantitative method which produces descriptive data, originating from data collection. Supported by the documentary-bibliographic review. In addition, the inductive-deductive method was used. The analytical-synthetic method was also used. The survey technique was used to gather information on the problem described, through the application of a questionnaire. It is concluded that the lack of knowledge that still exists in some people about women's rights must change radically, with the acquisition of prior knowledge in order to create and develop a society of respect and coexistence between people. Women's rights must be recognized by everyone, as women are human beings with rights established in the Constitution.
Downloads
References
Asamblea Nacional Constituyente de la República del Ecuador (2008). Constitución de la República del Ecuador. [Constitution of the Republic of Ecuador]. Montecristi. Registro Oficial 449 de 20-oct-2008. https://n9.cl/i1ch
Avendaño-Mora, W. N., Arteaga-Gavilánez, T. A., Chang-López, N. N., y Del Pozo-Franco, P. E. (2023). Violencia de género y de derechos contra las mujeres, Babahoyo, Ecuador. [Gender-based violence and rights-based violence against women, Babahoyo, Ecuador]. IUSTITIA SOCIALIS, 8(3), 259-267. https://doi.org/10.35381/racji.v8i3.3022
Dávila Newman, G. (2006). El razonamiento inductivo y deductivo dentro del proceso investigativo en ciencias experimentales y sociales. [Inductive and deductive reasoning within the research process in experimental and social sciences]. Laurus, 12(Ext),180-205. https://n9.cl/nx847
Gonzales Armijos, X., y Zambrano Loor., T. (2023). Estrategias creativas para la promoción de la igualdad de género en estudiantes de Básica Superior. [Creative strategies for the promotion of gender equality in upper elementary school students]. Revista San Gregorio, 1(53), 70-85. https://doi.org/10.36097/rsan.v0i53.2172
Illicachi Guzñay, J. (2018). Las mujeres en un país plurinacional e intercultural, Ecuador. [Women in a Plurinational and Intercultural Country, Ecuador]. La ventana. Revista de estudios de género, 6(48), 358-389. https://n9.cl/6gl7s
Rodney Rodríguez, Y., y García Leyva, M. (2022). Educar para la igualdad. Propuesta para la prevención de la violencia de género en la escuela. [Educating for equality. A proposal for the prevention of gender-based violence at school]. Anales de la Academia de Ciencias de Cuba, 12(1), e1113. https://n9.cl/r1wax
Rodríguez, A., y Pérez, A. O. (2017). Métodos científicos de indagación y de construcción del conocimiento. [Scientific methods of inquiry and knowledge construction]. Revista EAN, 82, 179-200. https://doi.org/10.21158/01208160.n82.2017.1647
Solís Beltrán, G., Fernández Ronquillo, M., Solís Granda, L., y Terán Puente, C. (2018). Desigualdad de género en procesos educativos incidente en violencia hacia la mujer. [Gender inequality in educational processes incident to violence against women]. Podium, (33), 13-24. https://doi.org/10.31095/podium.2018.33.2
Suárez Zambrano, D. M., Olaya Ponce, D. F., Coello Huilcapi, A. N., y Del Pozo Franco, P. E. (2023). Análisis de los derechos de las mujeres y su protección en la legislación ecuatoriana. [Analysis of women's rights and their protection in Ecuadorian legislation]. IUSTITIA SOCIALIS, 8(3), 16-26. https://doi.org/10.35381/racji.v8i3.2989
Vera Viteri, L. (2020). Enfoque de género, violencia de género y políticas públicas: un acercamiento desde las Ciencias Sociales al marco jurídico ecuatoriano. [Gender approach, gender-based violence and public policies: a social science approach to the Ecuadorian legal framework]. Revista de Ciencias Humanísticas y Sociales (ReHuSo), 5(1), 21-36. https://doi.org/10.5281/zenodo.6795951
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Shirley Damaris Benavides-Enríquez, Brayan Esteban Cuasapaz-Benavides, Jessica Johanna Santander-Moreno

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://fundacionkoinonia.com.ve/ojs/index.php/Iustitia_Socialis/oai








